Flytte- & Vognmandsforretningen John Hansen A/S  |  +45 32 97 28 17  |  john@jhas.dk

Priser gældende fra 1. august 2016

Ved almindelige privatflytninger i København, kan man som udgangspunkt regne med 600,00 kr. pr. påbegyndt halve time alt inklusive, for en stor flyttevogn med 2 flyttefolk, tiden beregnes fra start til slut på vores adresse, Jorisvej 19, 2300 København S. Bemærk venligst at denne pris kun er gældende på hverdage i tidsrummet kl. 07.00 – 16.00, ved arbejde udenfor dette tidsrum, i weekender og på helligdage opkræves et tillæg på 25 % på alle vores priser, til dækning af flyttefolkenes overtidsbetaling.  

 

Hos os er det muligt at betale med MobilePay, eller kontant, vi modtager ikke Dankort eller andre kreditkort. Alle opgaver for private og ikke kendte kunder, skal med mindre andet er aftalt, betales efter endt. Bemærk ved betaling med MobilePay, opkræves et gebyr på 6,25 kr. inkl. 25 % moms.

Erhvervsflytninger og offentlige flytninger bliver altid vurderet mere grundigt.

Vi kommer også gerne ud og og besigtiger i Storkøbenhavn, så du kan få en præcis pris, bemærk venligst at vi kun gør dette i det omfang vi har tid, så venligst ring til os på 32 97 28 17, alle hverdage mellem kl. 07.00 og 16.00 eller fremsend e-mail til john@jhas.dk  Få et tilbud.

Bemærk fakturagebyr på 31,25 kr. inkl. 25 % moms pr. faktura som fremsendes via post

 

Gældende officielle priser kan læses ved at klikke på punkterne herunder

Vejledende prisliste – 1 mands betjente biler – inkl. moms

Ønsker du at printe listen? Så åben listen som PDF her: Prisliste inkl. moms
 

Kurervogn & 1 mand: 3 m3 – 1 EUR paller max 850 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 268,75 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 7,50 inkl. moms
Minimumspris: kr. 537,50 inkl. moms

 

Lille liftvogn & 1 mand: 20 m3 – 7 EUR paller max 900 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 300,00 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 10,00 inkl. moms
Minimumspris: kr. 900,00 inkl. moms

 

Lille lastvogn & 1 mand: 37 m3 – 15 EUR paller max 2.600 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 312,50 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 11,25 inkl. moms
Minimumspris: kr. 1.200,00 inkl. moms

 

2 akslet lastvogn & 1 mand: 45 m3 – 18 EUR paller max 7.425 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 325,00 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 11,25 inkl. moms
Minimumspris: kr. 1.300,00 inkl. moms

 

3 akslet lastvogn & 1 mand: 45 m3 – 18 EUR paller max 13.000 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 362,50 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 11,25 inkl. moms
Minimumspris: kr. 1.450,00 inkl. moms

 

Lastvogn & anhænger & 1 mand: 36 EUR paller max 25.000 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 437,50 inkl. moms
Pr. kørt km:  kr. 13,75 inkl. moms
Minimumspris: kr. 1.750,00 inkl. moms

 

Flyttelift med 1 mand til betjening: Rækkevidde op til 24,7 meter max last 400 kg

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 812,50 inkl. moms
Minimumspris:  kr. 1.625,00 inkl. moms
 

Ved alle opgaver som starter eller slutter uden for København
Opkræves til – og frakørsel på den aktuelle timepris og km tarif, udlæg til passage af broer eller færgeoverfarter pålægges kunden.

Kørsel af farligt gods (ADR transport)
Kørsel af farligt gods foretages til den aktuelle timepris + 25 % i tillæg 

Miljøgodkendt affaldstransport
Kørsel af affald foretages til den aktuelle timepris + 20 % i affaldstillæg

Synsfri sammenkobling & kørsel med autotrailer

Al kørsel med synsfri sammenkobling foretages til aktuel timepris + 25 % i tillæg

Overnatningsgebyr – gods på biler natten over

Pr. bil pr. døgn: kr. 437,50 inkl. moms plus udkørsel fra vores adresse igen dagen efter.

Alt kørsel i lastbil foretages altid efter de gældende køre- og hvile-tidsbestemmelser.

 

Vejledende prisliste – 2 mands betjente biler – inkl. moms

På flytteopgaver opkræves timeprisen, fra start til slut på vores adresse Jorisvej 19, 2300 København S. Årsagen er at til- og frakørsel af flyttebil og mandskab er forbundet med omkostninger til løn og brændstof. Ved udførsel af flytteopgaver hvor der skal køres over 100 km., opkræves endvidere et km-tillæg på alle kørte km, til dækning af brændstofforbrug, og dette km tillæg udgør kr. 4,37 inklusive moms pr. kørt km.

Lille flyttevogn med lift & 2 mand: 20 m3 – 7 EUR paller max 900 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 500,00 inkl. moms
Minimumspris:  kr. 1.500,00 inkl. moms

 

Stor Flyttevogn med lift & 2 mand: 37 m3 – 15 EUR paller max 2.600 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 562,50 inkl. moms
Minimumspris:  kr.1.687,50 inkl. moms 

 

Stor flyttevogn & 2 mand: 45 m3 – 18 EUR paller max 7.425 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 600,00 inkl. moms
Minimumspris:  kr. 1.800,00 inkl. moms

 

Mandskab til interne flytteopgaver – pris pr. mand

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 250,00 inkl. moms
Minimumspris:  kr. 1.000,00 inkl. moms

 

Byrdetillæg: opkræves ved flytning af enheder over 95 kg. som skal løftes

Pr. mand pr. enhed:      kr. 243,75 inkl. moms 

 

Ovenstående priser er gældende på alle hverdage i tidsrummet kl. 07.00 – 16.00. 
Arbejde udenfor ovennævnte tidsrum pålægges vores priser et tillæg på 25 %. 

Opbevaring i lukkede møbellifte – rumindhold 6 m3.

Lagerleje pr. påbegyndt måned: kr. 525,00 inkl. moms
Ind- & udlevering pr. lift: kr. 437,50 inkl. moms

Opbevaring af pallegods samt andet gods udenfor møbellifte

Lagerleje pr. palle pr. dag: kr. 6,25 inkl. moms
Ind- & udleveringsgebyr pr. palle: kr. 62,50 inkl. moms
Prisen er beregnet på en standard EUR palle i målene 80 X 120 og en max højde på 130 cm.
Såfremt pallerne er større end ovennævnte mål, beregnes & opkræves dobbelt lagerleje.

Lagerhandling i forbindelse med indlevering af gods til opbevaring

Pr. påbegyndt time: kr. 500,00 inkl. moms
Gaffeltruck og 1 mand pr. påbegyndt time: kr 562,50 inkl. moms

Luk denne fane

Vejledende prisliste – 2 mands betjente biler – ekskl. moms

På flytteopgaver opkræves timeprisen, fra start til slut på vores adresse Jorisvej 19, 2300 København S. Årsagen er at til- og frakørsel af flyttebil og mandskab er forbundet med omkostninger til løn og brændstof. Ved udførsel af flytteopgaver hvor der skal køres over 100 km., opkræves endvidere et km-tillæg på alle kørte km, til dækning af brændstofforbrug, og dette km tillæg udgør kr. 3,50 eksklusive moms pr. kørt km.

Lille flyttevogn med lift & 2 mand: 20 m3 – 7 EUR paller max 900 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 400,00 ekskl. moms
Minimumspris:  kr. 1.200,00 ekskl. moms

 

Stor Flyttevogn & 2 mand: 37 m3 – 15 EUR paller max 2.600 kg. lasteevne 

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 450,00 ekskl. moms
Minimumspris:  kr. 1.350,00 ekskl. moms

 

Stor flyttevogn & 2 mand: 45 m3 – 18 EUR paller max 7.000 kg. lasteevne

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 480,00 ekskl. moms
Minimumspris:  kr. 1.440,00 ekskl. moms

 

Mandskab til interne flytteopgaver – pris pr. mand

Pr. påbegyndt ½ time:  kr. 200,00 ekskl. moms
Minimumspris:  kr. 1.000,00 ekskl. moms

 

Byrdetillæg: opkræves ved flytning af enheder over 95 kg. som skal løftes

Pr. mand pr. enhed:      kr. 195,00 ekskl. moms 

 

Ovenstående priser er gældende på alle hverdage i tidsrummet kl. 07.00 – 16.00. 
Arbejde udenfor ovennævnte tidsrum pålægges vores priser et tillæg på 25 %. 

 

Opbevaring i lukkede møbellifte – rumindhold 6 m3.

Lagerleje pr. påbegyndt måned: kr. 420,00 ekskl. moms
Ind- & udlevering pr. lift: kr. 350,00 ekskl. moms

Opbevaring af pallegods samt andet gods udenfor møbellifte

Lagerleje pr. palle pr. dag: kr. 5,00 ekskl. moms
Ind- & udleveringsgebyr pr. palle: kr. 50,00 ekskl. moms
Prisen er beregnet på en standard EUR palle i målene 80 X 120 og max. højde på 130 cm.
Såfremt pallerne er større end ovennævnte mål, beregnes & opkræves dobbelt lagerleje.

Lagerhandling i forbindelse med indlevering af gods til opbevaring

Pr. mand påbegyndt time: kr. 400,00 ekskl. moms
Gaffeltruck og 1 mand påbegyndt time: kr. 450,00 ekskl. moms

Luk denne fane

Flyttelift København - Moderne flyttelift til tunge og besværlige opgaver i højden

Liften sparer dig for mange kræfter, og er guld værd overalt den kan bruges.

Lasteevne: Max. 400 kg.

Rækkevidde: 24,7 meter
Udvendige mål: 
L: 5,10 B: 1,75
(Bund ekskl. liftarm)

Pris for flyttelift og 1 flyttemand

Pr. time inkl. mand og bil gældende alle hverdage mellem kl. 7.00 – 16:00:

  • Ekskl. moms: 650,00 kr. pr. time*
  • Inkl. moms: 812,50 kr. pr. time*

* Flyttelift udlejes kun med uddannet flyttemand fra John Hansen A/S, som naturligvis også er behjælpelig med både af- og pålæsning.

* Der beregnes ud- og hjemkørsel til og fra Jorisvej 19,  2300 København S.

* Der beregnes minimum 2 timer pr. opgave.

Aften, nat- og weekendtillæg

Prisen på vores flyttelift, er med start- og sluttid fra Jorisvej 19, 2300 København S.
Endvidere er prisen på de 650,00 kr. pr. time kun gældende fra kl. 07.00 til 16.00 på alle hverdage. 
Udenfor dette tidsrum, skal tillægges 25 % aften, nat- og weekendtillæg.

Bestilling eller spørgsmål?

Bestilling eller spørgsmål om flyttelift kan udføres ved at kontakte kontoret på telefon +45 32 97 28 17 , som besvares alle hverdage imellem kl. 07.00 – 16.00 eller send en e-mail til john@jhas.dk 

Luk denne fane

Flyttekasser – Salg og leje af nye og brugte flyttekasser

John Hansen-flyttekasser er fremstillet efter særlige høje kvalitetskrav til belastning og holdbarhed

Flyttekasserne er derfor af den bedste kvalitet på markedet, og i flere lag end de typiske allerbilligste flyttekasser.

  • Flyttekasse-specifikation: 686x380x370mm – klasse: Type1 – Hæftet.

Priser på John Hansen-flyttekasser er meget billige på grund af storindkøb.

Nye flyttekasser

Pr. stk.:

  • 30,00 kr. ekskl. moms
  • 37,50 kr. inkl. moms

Brugte flyttekasser

Pr. stk.:

  • 22,00 kr. ekskl. moms
  • 27,50 kr. inkl. moms

Alle brugte flyttekasser er selvfølgelig hele og rene.

Flyttekasser tilbagekøbes inden 30 dage til kr. 10,00 pr. stk. + 25% moms, såfremt de er intakte. 
Dertil kommer evt. kørsel + ekspeditionsgebyr på kr. 25,00 Kr. + 25% moms.

Aftagelige labels til opmærkning

Pris: pr. ark m. 6 stk.: 1,75 kr. + 25 % moms.

Leje af flyttekasser.

Det er i visse tilfælde også muligt at leje flyttekasser. Ring på 32 97 28 17 , som besvares alle hverdage imellem kl. 07.00 – 16.00, eller send en e-mail til john@jhas.dk for at aftale nærmere.

Luk denne fane

Priser på opbevaring i lagerterminal inkl. moms

  • Fast billig månedspris på 525,00 kr. for seks kubikmeter plus et enkeltstående indleveringsgebyr
  • Fleksible priser på genstande med usædvanlig form

Lagerterminalen på Jorisvej 19, 2300 Kbh. S er:

  • Opvarmet året rundt
  • Tyverisikret
  • Videoovervåget 24 timer i døgnet
  • 3000 kvm. stor

Åbningstider: Alle hverdage fra kl. 07.00 – 16.00.

Alle priser er inkl. 25 % moms.

 

Mest solgte type af opbevaring

Træcontainer på 6 kubikmeter

Træcontaineren – også kaldet liftvan – bliver lukket under opbevaring, så dine materialer er isoleret.
Rumfanget svarer til lidt over 30 flyttekasser.

Månedspris pr. træcontainer (6 kubikmeter liftvan)

kr. 525,00

Ind– og udleveringsgebyr pr. træcontainer

For at finde træcontaineren frem fra lageret, åbne- og lukke den, samt stille containeren ind på lageret igen

kr. 437,50

Delvis ind– og udleveringsgebyr pr. træcontainer

Hvis du i forvejen har opbevaret hos os, og fx bare skal hente en enkelt kasse eller to fra træcontaineren, tager vi et lidt mindre gebyr

kr. 218,75

Når du skal have opbevaret småting

Pallegods

Hvis du kun har småting, som du ønsker at få opbevaret, kan en palle være løsningen. Der er plads til det, der svarer til ca. 9 flyttekasser pr. palle.

Prisen er beregnet på en standard EUR-palle i målene 80 X 120 cm. og max højde på 130 cm.

Overskrider dine materialer ud over de nævnte mål, beregnes og opkræves dobbelt lagerleje – med mindre vi laver en særaftale (se ”Genstande med usædvanlig form”).

Priserne er opgivet inkl. moms.

Lagerleje pr. palle pr. dag

kr. 6,25

Ind- og udleveringsgebyr pr. palle

kr. 62,50

 

 

Ekstraordinær handling efter medgået tid pr. time. (minimum 1 time) Gældende alle hverdage fra 07:00 – 16:00

kr. 500,00

Åbning af lager uden for normal arbejdstid.
Kr. 500,00 pr. påbegyndt time og der opkræves altid minimum 2 timer! + 25 % overtid + moms
Minimumspris for åbning af lager efter normal arbejdstid

kr.1.250,00

Genstande med usædvanlig form

Passer målene ikke til dine materialer? Få et fleksibelt tilbud

Sommetider ønsker folk at få opbevaret materialer med en atypisk form – fx en meget aflang kano eller en ladcykel – der fylder for lidt til at en træcontainer kan betale sig, og for meget til at en palle kan svare sig. I sådanne tilfælde, beregner vi en særlig pris til dig, så du ikke føler dig snydt. Ring på 32 97 28 17 , som besvares alle hverdage imellem kl. 07.00 – 16.00, eller skriv en mail til john@jhas.dk, og forklar dine behov.

Afhentning

Skal dit gods afhentes?
Hvis dit gods skal afhentes, beregnes pris for den pågældende bil, som kører til lageret. Dette er på medgået tid til indpakning samt emballering af modtaget gods.

Aflevering

Hjælp til at flytte dit gods ind i containerne, når du selv afleverer?
Såfremt at du ønsker vores hjælp til pakning af dit gods/indbo, udføres dette på timepris pålydende kroner 500,00 inkl. moms pr. flyttemand pr. påbegyndt time.

Forsikring

Husk at melde opbevaring til dit eget forsikringsselskab
Kunden meddeler selv til sit forsikringsselskab, at godset/møblerne etc. er stillet til opbevaring hos os. Deres normale indbo- eller firmaforsikring, vil da dække under opbevaringen. Vores forsikring dækker ikke noget, som er opbevaret, med mindre der er lavet en speciel dækning fra vores forsikringsselskab Codan.

Luk denne fane

Priser på opbevaring i lagerterminal ekskl. moms

  • Fast billig månedspris på 420 kr. for seks kubikmeter plus et enkeltstående indleveringsgebyr
  • Små mængder gods velegnet til palle opbevares til 5 kr. pr. dag
  • Fleksible priser på genstande med usædvanlig form – ring til os
  • Alle priser er ekskl. moms.

Lagerterminalen på Jorisvej 19, 2300 Kbh. S er:

  • Opvarmet året rundt
  • Tyverisikret
  • Videoovervåget 24 timer i døgnet
  • 3.000 kvm.stor

Åbningstider: Alle hverdage fra Kl. 07.00 – 16.00

 

Mest solgte type af opbevaring

Træcontainer på 6 kubikmeter

Træcontaineren – også kaldet liftvan – bliver lukket under opbevaring, så dine materialer er isoleret. Rumfanget svarer til lidt over 30 flyttekasser.

Månedspris pr. træcontainer (6 kubikmeter liftvan)

kr. 420,00

Ind– og udleveringsgebyr pr. træcontainer

For at finde træcontaineren frem fra lageret, åbne og lukke den, samt stille containeren ind på lageret igen

kr. 350,00

Delvis ind– og udleveringsgebyr pr. træcontainer

Hvis du i forvejen har opbevaret hos os, og fx bare skal hente en enkelt kasse eller to fra træcontaineren, tager vi et lidt mindre gebyr

kr. 175,00

 

Når du skal have opbevaret småting

Pallegods: Hvis du kun ønsker at få opbevaret små mængder gods, kan en palle være løsningen.

Prisen er beregnet på en standard EUR-palle i målene 80 X 120 cm. og max højde på 130 cm.*

  • *Overskrider dine materialer ud over de nævnte mål, beregnes og opkræves dobbelt lagerleje – med mindre vi laver en særaftale (se ‘Genstande med usædvanlig form’).

Der er plads til det, der svarer til ca. 9 flyttekasser pr. palle.

Prisoversigt ekskl. moms:

Lagerleje pr. palle pr. dag

kr. 5,00

Ind- og udleveringsgebyr pr. palle

kr. 50,00

 

 

Løn til lagerarbejder v. ekstraordinær handling efter medgået tid pr. time. (minimum 1 time) Gældende alle hverdage fra 07:00 – 16:00

kr. 400,00

Åbning af lager uden for normal arbejdstid.
Kr. 500,00 pr. påbegyndt time – der opkræves altid minimum 2 timer! + 25 % overtid + 25% moms.  Minimumspris for åbning af lager efter normal arbejdstid

kr.1.000,00

 

Genstande med usædvanlig form

Rammer str. på både træcontainer og palle helt ved siden af dine materialer? Få et fleksibelt tilbud
Sommetider ønsker folk at få opbevaret materialer med en atypisk form – fx en meget aflang kano eller en ladcykel – der fylder for lidt til at en træcontainer kan betale sig, og for meget til at en palle kan svare sig. I sådanne tilfælde, beregner vi en særlig pris til dig, så du ikke føler dig snydt. Ring på 32 97 28 17, som besvares alle hverdage imellem kl.07.00 – 16.00 eller skriv en mail til john@jhas.dk, og forklar dine behov.

Afhentning af dit gods 

Skal dit gods afhentes?
Hvis dit gods skal afhentes, beregnes pris for den pågældende bil, som kører til lageret. Dette er på medgået tid til indpakning samt emballering af modtaget gods.

Aflevering

Hjælp til at flytte dit gods ind i containerne, når du selv afleverer?
Såfremt at du ønsker vores hjælp til pakning af dit gods/indbo, udføres dette på timepris pålydende kroner 400,00 eksklusive moms pr. flyttemand pr. påbegyndt time.

Forsikring

Husk at melde opbevaring til dit eget forsikringsselskab
Vi anbefaler langt de fleste kunder selv at meddele til deres forsikringsselskab, at godset/møblerne etc. er stillet til opbevaring hos os, da det er langt den nemmeste løsning.

Deres normale indbo- eller firmaforsikring, vil da dække under opbevaringen. Vores forsikring dækker ikke noget, som er opbevaret, med mindre der er lavet en speciel dækning fra vores forsikringsselskab Codan. I så fald skal du lave en liste over alle dine genstande og deres værdi hver især, førend vi kan indhente tilbud fra Codan.

Luk denne fane

Forsikringer

Får du flyttet hos os, er der altid automatisk forsikringsdækning på dit gods, såfremt det er forsvarligt pakket inden, og en tydelig skade er opstået under enten transport eller på anden måde forårsaget af vores flyttemænd.

FORSIKRINGSDÆKNING & BETINGELSER

Forsikring med udvidet dækning:    

Pr flyttelæs: kr. 500.000,-

Pr. enkelt kolli*: kr. 200.000,-

Antikviteter max. kr.10.000,-

*En kolli er en flyttegenstand som fx én kopimaskine eller én vase. En flyttekasse kan derfor i sjældne tilfælde indeholde flere kolli, hvis den fx indeholder to særligt værdifulde genstande. Men ved almindelige privatflytninger, regnes én flyttekasse med fx normalt porcelæn eller tøj oftest for én kolli.

Yderligere dækning ved særligt værdifuldt gods

Ønskes der yderligere dækning kan dette tegnes for 2 promille af den forsikringsdækning, der går udover de ovenstående beløb. Har du fx en genstand til 250.000 kr., vil vores forsikring kun dække 200.000 kr., og du kan tegne ekstra forsikring for 2 promille af de resterende 50.000 kr. (50.000 x 0,002 = 100 kr.)

FORSIKRINGSDÆKNINGEN ER KUN GÆLDENDE FOR TRANSPORTER I DANMARK

Ved kørsel til udlandet er CMR lov og forsikring gældende.

Forsikringsselskab: Codan Forsikring
UNDTAGELSER: Flytte- & Vognmandsforretningen John Hansen A/S påtager sig ikke ansvar for skader som står herunder:
  • på uforsvarligt/mangelfuldt emballeret gods
  • på gods som kunden selv hjælper med at læsse / aflæsse
  • på gods der er modtaget med forbehold på grund af evt. skade
  • på rede penge, checks, værdipapirer og lignende
  • på edb-udstyr (herunder Pc’er og lign.) køleskabe, frysere, Tv-apparater, radioer o.l. medmindre der konstateres synlige skader. Ikke-synlige skader er dog dækket i det omfang John Hansen A/S erkender at være skadevolder.
  • på vin, tobak og spiritus i forbindelse med private flytninger.
  • på gods som kunden selv har pakket i kasser, medmindre der straks ved modtagelsen påvises synlige skader på emballagen.
  • på gods, der af en eller anden grund ved sin beskaffenhed ikke kan tåle de normale påvirkninger ved håndtering, transport og opbevaring.
  • Glas i billedrammer dækkes ikke, med mindre disse er indpakket i forsvarlig emballage.

Synlige skader skal påtales ved modtagelsen. I øvrigt skal erstatningskrav være rejst skriftligt overfor John Hansen A/S inden 7 dage. Transport / flytning udføres i henhold til vores almindelige bestemmelser og udleveres på forlangende.

Luk denne fane

John Hansen Gruppen A/S

Herunder er vores almindelige betingelser – Åben som printvenlig PDF: Almindelige betingelser

Vedrørende transport, flytning og opbevaring

FÆLLESBETINGELSER FOR TRANSPORT, FLYTNING OG OPBEVARING.
Ved John Hansen Gruppen A/S forstås følgende forretninger:

  • Flytte – & Vognmandsforretningen John Hansen A/S CVR. NR. 16 04 89 09. 
  • John Hansen Gruppen A/S. CVR. NR. 25 12 39 56. 
  • John Hansen Ejendomme ApS. CVR. NR. 27 31 12 61.

Ved KUNDEN forstås ejeren, respektive den der på ejerens vegne er legitimeret til at bestille flytning, opbevaring, eller som har købt eller bestilt en vare hos os.

John Hansen Gruppen A/S – herefter kaldet JHG

1. Vilkår, som ikke fremgår af nærværende betingelser eller ikke er skriftligt aftalt mellem parterne, kan ikke gøres gældende. 

2. Transport og flytning omfatter ned – og opbæring, kørsel samt løs anbringelse af godset/flyttegodset, efter kundens anvisning. Af – og på montering falder udenfor JHG’s pligter; men kan særskilt aftales. Alle former for udveksling af paller er et mellemværende mellem kunden & JHG. Efter aftale kan leveres flyttekasser og emballage til pakning af effekter. Dette sker dog, imod ekstrabetaling, priser omkring dette kan ses på vores hjemmeside, eller oplyses på vores kontor, telefon 32 97 28 17. Hvis kunden ønsker ind – og udpakning foretaget af JHG, eller hvis transporten omfatter genstande, der vejer over 95 kg, må der træffes særskilt aftale herom. Ligeledes her er der tale om ekstraomkostninger i form af byrdetillæg, priser omkring dette kan ligeledes ses på vores hjemmeside, eller oplyses på vores kontor, telefon 32 97 28 17. Alle ordrer og instruktioner skal af kunden angives direkte til JHG’s ordrekontor.

3. Ved transport/flytning til udlandet er følgende gældende
a. Kunden erklærer ved sin underskrift, at der ikke befinder sig toldpligtige eller ulovlige effekter i gods eller indbo (f.eks. tobak, spiritus, porno, narkotika, m.v.).
b. JHG forbeholder sig ret til regulering af den aftalte pris, såfremt der efter tilbudsdagen sker ændringer af f.eks. færgetakster, valutakurser eller andre udefra kommende prisændringer.
c. Alle kontante udlæg og omkostninger i forbindelse med ordning af attester, toldbehandling, forsikringer, færgebilletter, broafgift, evt. pladsleje og de stedlige tarifmæssige drikkepenge føres i ekstra regning.
d. Ved udlandstransport/flytning skal kundens afbestilling af transporten tilgå JHG senest 48 timer før den aftalte tid for opgavens begyndelse.
e. Ved øvrige transporter/flytninger skal kundens afbestilling af transporten tilgå JHG senest dagen før den aftalte transportdag. Hvis afbestilling ikke sker rettidigt, betaler kunden i henhold til § 6, stk. e.

4. Kørsel af farligt gods ADR
a. Farligt gods modtages ikke til transport uden særlig aftale hvor kunden skal informere JHG om alle relevante oplysninger, der er nødvendige for, at godset kan transporteres iht. gældende myndighedskrav. Får JHG ikke kendskab til alle nødvendige oplysninger, kan JHG når som helst og hvor som helst aflæsse godset for kundens regning uden, at JHG er pligtig til at svare erstatning.
b. Kunden hæfter for omkostninger og for eventuelle skader som følge af, at godset er overgivet til befordring uden, at kunden er fremkommet med de ovennævnte oplysninger.

5. Erstatningsansvar ved transport/flytning

JHG’s erstatningsansvar begrænses således: 

a. Skader på ting, JHG måtte forvolde under transport og flytning, erstattes maksimalt med:

  • Pr. flyttelæs max. kr. 500.000,- 
  • Pr. kolli max. kr. 200.000,- 
  • Antikviteter Kr. 10.000,- 

b. Ved kolli forstås til eksempel: a) 1 flyttekasse, b) 1 uindpakket genstand.

Dog gælder følgende begrænsninger:

c. Malerier, kunstgenstande, antikviteter, ægte tæpper og lignende erstattes maksimalt med kr. 10.000,- pr. genstand.
d. Vin, tobak, spiritus erstattes maksimalt med kr.10.000,- pr. læs. Ved kørsel for private, dækkes vin, tobak og spiritus ikke
e. De maksimale summer kan forhøjes efter forudgående skriftlig aftale med JHG inden læsning påbegyndes. Dog skal værdier på over kr. 500.000,00 skriftligt aftales med JHG senest 5 hverdage før transporten påbegyndes. Gebyr for forsikring opkræves særskilt.
f. JHG påtager sig ikke ansvar for skader på:

  • Uforsvarligt/mangelfuldt emballeret gods. 
  • Gods som kunden selv hjælper med at behandle, på læsse eller af læsse. 
  • Gods som er modtaget med forbehold på grund af skader. 
  • Vin, tobak og spiritus. 
  • Gods som kunden selv har pakket i kasser, container, kartoner, kurve, møbler eller lignende, med mindre det ved modtagelsen konstateres, at JHG har forvoldt synlige skader på emballagen. 
  • Alle former for elektrisk udstyr, med mindre JHG har forvoldt synlige skader. 
  • Gods der af en eller anden grund ved sin beskaffenhed ikke kan tåle de normale påvirkninger ved håndtering eller/og transport.

g. JHG er ikke ansvarlig for bortkomst eller beskadigelse af rede penge, pengeeffekter, smykker, guld, sølv, ædelstene eller lignende.
h. JHG er ikke ansvarlig for skader, der skyldes force majeure eller andre for JHG uforudsigelige forhold.
i. Hvis flere kolli omfatter effekter, der tilsammen kan betragtes som en helhed (f.eks. et service), er JHG’s erstatningsansvar maksimeret til 1 kolli (kr. 200.000,-). Beskadiges enkelte dele af en sådan helhed, er JHG ikke ansvarlig for en eventuel værdiforringelse af selve helheden.
j. Når erstatningen er betalt, overgår ejendomsretten til det bortkomne/beskadigede til JHG.
k. I stedet for kontant erstatning forbeholder JHG sig ret til at levere kunden andre effekter – svarende til de bortkomne/beskadigede – eller til at lade udføre en håndværksmæssig korrekt reparation af det beskadigede på et af JHG udpeget værksted.
l. JHG’s erstatningspligt begrænses til den beskadigede genstands genanskaffelsesværdi med fradrag af værdiforringelse ved alder, brug, nedsat anvendelighed eller andre omstændigheder. 4

6. Reklamation

Krav om erstatning for eventuelle skader eller mangler på gods skal ved synlige skader ske straks ved modtagelsen af dette til JHG’s chauffør eller ansatte, og i andre tilfælde ved indsendelse af en skadesanmeldelse som er JHG’s kontor i hænde senest 7 dage efter udleveringen af godset. Hvis der ikke er reklameret indenfor de ovenfor nævnte
frister, vil et erstatningskrav ikke kunne gøres gældende.

7. Pris og betaling

a. Prisberegninger på transport/flytning sker på basis af JHG’s gældende prisliste.
b. Der beregnes betaling for udbringning/afhentning af flyttekasser/emballage, der ønskes udbragt eller afhentet efter opgavens afslutning.
c. Såfremt force majeure eller andre forhold, der ikke kan tilregnes JHG, f.eks. særlige vanskelige adgangs-, trappe- og tilkørselsforhold, dårligt føre og anvendelse af ekstra trækkraft, der har påført JHG unormale udgifter, kan JHG
kræve ekstrabetaling herfor.
d. Betalingen kræves almindeligvis af JHG umiddelbart før aflæsningen (udleveringen) påbegyndes. Der kan dog i særlige tilfælde kræves forudbetaling.
e. Hvis en bestilt opgave afbestilles af kunden senere end dagen før den aftalte transportdag (ved udlandstransporter senere end 48 timer før transportens påbegyndelse), er JHG berettiget til at afkræve kunden den minimumsbetaling, der fremgår af den til enhver tid gældende prisliste for en transport af den
pågældende art.
f. For skyldige beløb der ikke er betalt rettidigt til JHG beregnes der rykkergebyr 100 Kr. inkl. moms + 1,5 % i rente pr. påbegyndt måned. JHG’s betalingsbetingelser er netto kontant, med mindre andet er aftalt.

8. Panteret og tvangssalg

a. Det opbevarede/transporterede gods betragtes som overgivet JHG i håndpant for ethvert tilgodehavende, JHG har hos kunden.
b. Kunden har – så længe godset opbevares hos JHG – ikke ret til at sælge eller pantsætte det opbevarede gods.
c. Beskadiges godset/indboet m.m., har JHG ret til at kræve erstatningsbeløb fra forsikringsselskaber eller andre udbetalt.
d. Udebliver JHG’s tilgodehavende mere end 1 måned efter skriftlig påkrav anbefalet afsendt til den af kunden sidst opgivne adresse, jfr. § 16, er JHG berettiget til uden yderligere varsel ved offentlig auktion eller på anden
betryggende måde helt eller delvist at bortsælge det tilbageholdte/opbevarede gods m.m. til dækning af sit tilgodehavende med tillæg af samtlige omkostninger ved realisationen.
Et eventuelt restprovenu tilkommer kunden. Er provenuet mindre end JHG’s tilgodehavende, hæfter kunden for forskelsbeløbet.
e. Hvis det tilbageholdte/opbevarede gods skønnes værdiløst, er JHG berettiget til at lade godset destruere. Kunden vil ved anbefalet og almindeligt brev modtage meddelelse om destruktionen til den af ham sidst opgivne adresse. Hvis kunden ikke inden 14 dage efter afsendelsen af denne meddelelse betaler JHG’s tilgodehavende og afhenter det tilbageholdte/opbevarede gods, er JHG berettiget til at destruere godset.

9. Værneting

Enhver tvist mellem kunden og JHG, herunder inkassering af JHG’s forfaldne tilgodehavender, afgøres ved en retslig instans.

Særlige bestemmelser for opbevaring (§ 9-16)

10. Opbevaring af gods og indbo
Gods/indbo m.m. modtages kun til opbevaring efter ydre besigtigelse. Er der ikke ved indleveringen udarbejdet specifikation, betragtes det indleverede som et parti, og modtagelses- / opbevaringsbeviset er i så fald ikke noget bevis for, hvor meget af det indleverede der til enhver tid er tilstede. Såfremt specifikation over det indleverede tilstilles kunden, må eventuel reklamation være JHG skriftligt i hænde senest 7 dage efter modtagelsen. For vægt, mål, kvalitet, indhold og værdi i kasser, beholdere, skabe, skuffer og lign. overtager JHG sig intet ansvar uden en særskilt skriftlig aftale og specifikation. Specifikation optages kun mod betaling for det dermed forbundne arbejde. Hvis der af det indleverede, specificerede gods/indbo m.m. udtages genstande, eller hvis kunden i øvrigt foretager nogen som helst handling med hensyn til godset/indboet m.m., må kunden på ny – sammen med JHG – fastslå godsets/indboets m.m. antal, respektive vægt og beskaffenhed, idet JHG’s ansvar for enhver senere konstateret bortkomst eller skade i modsat fald er bortfaldet. Opbevaring af indbo m.v. er altid pr. løbende måned,
med mindre andet er aftalt skriftligt.

11. Farligt gods

Farligt gods, hurtigt fordærveligt gods, eller gods der kan påføre andet på lageret opbevaret skade modtages ikke. Skulle sådanne effekter uden JHG’s viden være blevet oplagret, hæfter kunden for alle økonomiske og skadelige følger heraf. JHG er til enhver tid berettiget til – for kundens regning og risiko og uden underretning til denne – at bortfjerne og uskadeliggøre, herunder at destruere sådanne effekter eller bedst muligt at afhænde disse.

12. Betaling

Ved modtagelse af gods/indbo m.m. til opbevaring erlægges et beløb til dækning af depositum. På første faktura beregnes ind – og udleveringsgebyr. Lagerlejen beregnes forud, således at hver påbegyndt kalendermåned regnes som fuld måned. Ved indlevering den 15. eller senere beregnes en halv måned for indleveringsmåneden. Eventuel for meget betalt lagerleje samt depositum refunderes ved udlevering, dog refunderes kun for hele ubenyttede kalendermåneder. For del ind – og udlevering beregnes et gebyr, som erlægges kontant. For skyldigt beløb der ikke er indbetalt rettidigt til JHG beregnes, 100,00 kr. i rykkergebyr inkl. Moms, pr. gang +1 ½ % i rente pr. påbegyndt måned.

13. Forsikringsforhold ved opbevaring

a. Det opmagasinerede gods er ikke uden særskilt aftale forsikret af JHG.
b. Forsikring mod brand, tyveri, vandskade tegnes kun af JHG, når JHG enten i hvert enkelt tilfælde får skriftlig ordre herom, eller har modtaget skriftlig generel instruks herom. Angivelse af godsets værdi er ikke at betragte som forsikringsbegæring.
c. Forsikringspræmien betales særskilt.
d. Hvis kunden selv holder godset forsikret, skal kunden selv meddele eget forsikringsselskab om opbevaringsstedet.
e. JHG hæfter ikke for skader forårsaget af angreb af mus, rotter, møl o. lign.
f. JHG’s erstatningspligt begrænses til den beskadigede genstands genanskaffelsesværdi med fradrag af værdiforringelse ved alder, brug, nedsat anvendelighed eller andre omstændigheder. 6
g. Den af kunden anførte forsikringssum danner grænsen for selskabets erstatningspligt, og kunden kan ikke opnå mere i erstatning end det faktiske tab. Såfremt der foreligger underforsikring, nedsættes erstatningen
forholdsmæssigt.
h. Hvor intet andet er aftalt er § 1 til § 8 tillige gældende.
i. Man er ikke dækket af simpelt tyveri under opbevaringen hos os. I tilfælde af
indbrud i Vores forretning, skule man også være dækket ind.

14. Opsigelse

a. Kunden kan opsige aftalen med 3 dages varsel.
b. JHG kan opsige aftalen med 1 måneds varsel.
c. Ved manglende betaling af lagerleje kan JHG straks ophæve opbevaringskontrakten, (jævnfør § 7).
15. Legitimation.
a. Ved godsets/indboets m.m. modtagelse udsteder JHG et modtagelses/opbevaringsbevis, der ikke må transporteres til tredje mand, hverken til eje eller til sikkerhed.
b. Modtagelses/opbevaringsbeviset må opbevares omhyggeligt af kunden.
c. JHG er ikke forpligtet til at udlevere det opbevarede til kunden uden legitimation eller fuldmagt og mod dennes tilbage levering af kvitteret modtagelsesbevis.

16. Udlevering

Hel- eller deludlevering skal aftales med lagerkontoret senest kl. 12.00 hverdagen før. I forbindelse med weekend/helligdagsudlevering 2 hverdage før. Deludlevering kan kun finde sted mod påtegning herom og kvittering på deludleveringsbeviset. Udenfor lagerets sædvanlige åbningstid, kan en udlevering kun finde sted efter nærmere aftale med kontoret hos JHG. Forinden udleveringen kan ske skal JHG’s tilgodehavende være betalt. Enhver transport i forbindelse med udleveringen sker i henhold til JHG’s betingelser, når transporten udføres af JHG.

17. Adresse

Henvendelse fra JHG til kunden sker til den sidst opgivne adresse. Forsømmer kunden at anmelde adresseforandring, er denne ansvarlig for følgerne heraf, jvf. § 7, og for enhver deraf følgende ulempe for JHG.
Disse almindelige betingelser erstatter tidligere betingelser. Denne er gældende fra maj 2003.

Vores alm. gældende betingelser under transport, flytning & opbevaring er sidst blevet tilrettet pr. 4. november 2004.

Luk denne fane

Specialtransport, diverse tillæg og anden service

Varmetransport
0-7000 Kg/45 kubik.
7 meter lad: min. Stor lastbil, se pågældende takst på prislisten.

Udlån af chauffør
Lille kørekort : 400 kr. pr. time

Starthjælp 
12 Volt 500,00 kr. + moms.
24 Volt 1.000,00 kr. + moms.
Al starthjælp udføres på kundens eget ansvar.

Kørsel med anhænger
Kan foretages med vores lastbiler, såfremt der er synsfri sammenkobling, Udføres på de gældende takster.

Kørsels med synsfri sammenkobling, (Alm. anhængertræk) se eller hør vores priser omkring dette.
Vi har mulighed for at kører med op til 3½ tons på 50 mm kuglekobling.
Foregår efter gældende takster afhængigt af trailerens totalvægt.

Autobugsering
minimums pris pr. tur, se under de aktuelle takster på 1 mands betjente biler

Overnatningsgebyr
Kr. 350,00 pr. nat. + 25% moms
Udkørsel næste dag, på den gældende takst fra vores lager på Jorisvej 19, 2300 København S.

Kørsel med ADR-gods
Aktuel takst + der tillægges 25 %. på den aktuelle takst

Udlæg til færge/bro
Beregnes altid tur/retur. 

Affaldstransport
Aktuel takst + 20 %

Forgæves ankomst
Beregnes som min. pr. tur. på den aktuelle takst.

Aften-, nat- og weekendtillæg
Hverdage mellem kl. 16:00 – 06:59 samt weekends og helligdage tillægges 25 % på priserne + 25 % moms.

Ved ture der slutter uden for Storkøbenhavn
Opkræves timebetaling for returkørsel på den pågældende takst.
Al kørsel i lastbil, foretages efter gældende køre/hvile-tidsbestemmelser.

Luk denne fane

Indpakning

Her er nogle gode råd til, hvordan man bedst pakker sine materialer ned i flyttekasser m.m.

Generelle tips

  • Flyttekasser må som hovedregel kun fyldes ca. halvt med papir, bøger etc. 
  • Reoler, jalousiskabe og skabe tømmes for indhold, som pakkes i flyttekasser. 
  • Skuffer og skabe med lås bør låses, og nøglen opbevares af den respektive bruger. Lad aldrig nøglerne blive siddende, da disse kan knække i låsen.
  • Eventuelle glasplader i skriveborde fastgøres med tape. 
  • EDB, radio, stereoanlæg m.m. skal pakkes i flyttekasser. 

Bøger – Skån flyttefolkenes ryg ved maksimum at fylde flyttekasser halvt med bøger
Når man pakker bøger er det mest hensigtsmæssigt, at nøjes med et enkelt lag bøger i bunden, og så fylde resten af kassen op, med lettere ting. På den måde skåner du både bøgerne, og din egen eller flyttefolkenes ryg under flytningen. Som hovedregel må en flyttekasse ikke være tungere, end at du selv kan løfte den op, og gå med den. Skulle det ske, at en kunde har fyldt en flyttekasse helt op med bøger eller andre tunge effekter, ser vi os nødsaget til, at pakke flyttekasserne om.

Porcelæn – Pak omhyggeligt for at undgå skader
Vi har specielle glasrammer til vores flyttekasser, som kan bestilles hvis man har behov for dette. Endvidere har vi også indpakningspapir, som kan bruges til pakning af andet porcelæn. Ligeledes har vi bølgepap og bobleplast, som er særdeles velegnet til indpakning af skrøbelige effekter. Såfremt effekter ikke pakkes forsvarligt, vil der være stor sandsynlighed for, at der sker skader under flytningen som kunne undgås. HUSK at vores aftagelige labels skal sættes på enden af kassen og ikke ovenpå.

Planter – Læg aviser imellem
For at potteplanter ikke skal vælte, skal der ligges et lag aviser imellem planterne, når de er sat op i en flyttekasse. Hvis du flytter til udlandet, skal du være opmærksom på, at der kan være begrænsninger for, hvilke planter du må medbringe.

Mærkater – Marker indhold på enden af flyttekasser og marker skrøbeligt indhold tydeligt
Når flyttekasserne er pakket skal du altid mærke dem med indhold og evt. rum på den nye adresse. HUSK at vores aftagelige labels skal sættes på enden af kassen og ikke ovenpå. For at flyttefolkene kan behandle dit indbo mest hensigtsmæssigt, er det vigtigt at flyttekasser med skrøbeligt indhold, altid er tydeligt opmærket! Anbring om nødvendigt flere aftagelige labels så det ikke er til at tage fejl af.

Luk denne fane